Prodej domu bez realitky je snadné, nebo ne?
V poslední době se roztrhl pytel s portály, které nabízí možnost prodeje nemovitosti tzv. bez realitky. Každý známe bazoš nebo bez realitky. Možná vás pobaví, že právě tak dobře známý server Bezrealitky, vlastní realitní kancelář. Ačkoliv koncept těchto serverů je vlastně jenom promyšlený reklamní tah, přilévá oheň do nenávisti, kterou lidé mají k realitním makléřům, nebo dochází k ovlivnění názoru lidí na tento obor. Často lidé mají názor, že prodej nemovitosti je banální záležitost, kterou zvládne každý a služby realitního makléře rozhodně nepotřebují.
Jaká je cena nemovitosti?
Jak zjistíte cenu vaší nemovitosti? Logicky vás napadne porovnat svou nemovitost s nabídkami na inzertních serverech. Dobře, bohužel tyto ceny často bývají zbožným přáním prodávajících, což se projevuje dlouhými měsíci, po které nabídka na serveru hnije, dokud nepřijde rozum a nesníží cenu. Druhým krokem může být rada od velmi zkušených lidí, kteří vlastně nikdy žádnou nemovitost neprodávali. Odhad ceny není uplná legrace, mohu vám s tím pomoci, nechte si udělat odhad ceny vaší nemovitosti. Nebo jsem natočil krátké video, díky kterému si dokážete cenu také odhadnout – Mrknete.
Umím připravit nemovitost k prodeji?
Řekněme, že Máte nastavenou správně. Dalším krokem, který ovlivní rychlost přivedení zájemce, je to, jak si poradíte s prezentací vaší nemovitosti. Všichni víme, že fotky prodávají, takže vzít telefon a nafotit neuklizenou nemovitost s večeří na stole, není dobrý začátek. Pravidelně pozoruji konkurenční nabídky i nabídky samoprodejců. Ve většině případů se dá prezentace označit za realitní peklo. Zkombinujete-li takovouto prezentaci s vysokou cenou a máte jasného „ležáka“. Prezentace musí ukázat pozitiva nemovitosti, jen tak prodáte za nejvyšší cenu. Opět je potřeba znalostí a zkušeností. Mrkněte na mé dalaší video, jak správně nemovitost nafotit – zde.
Jak oslovit co nejvíc zájemců?
Obecně portály poskytující inzerci bez realitky nepatří mezi nejnavštěvovanější stránky. Z praxe mohu říct, že doba se mění a na efektivitě nabírají jiné zdroje, než inzertní servery. Dobrým příkladem jsou sociální sítě, kde můžeme nemovitost propagovat na relevantní skupinu potenciálních zájemců. I to si ovšem žádá určité zkušenosti. Mrkněte například na můj článek, kde se touto tématikou zabívám podrobněji – zde. Pokud přeci jen umístíte svou nemovitost na servery bezrealitky, připravte se bohužel také na desítky telefonátů od neprofesionálních makléřů, kteří tímto způsobem nabírají nabídky.
Vím jak zajistit převod nemovitosti a jak řešit případné reklamace?
Toto je kapitola sama o sobě, spolehnete se na šablonu kupní smlouvy staženou z internetu, nebo se raději svěříte do rukou právníků, kteří vám vyhotoví smlouvu na míru. A co případně reklamace, máte zajištěné všechny revize co jsou potřeba, neskrýváte žádné závady a co jsou vlastně skryté vady? Na toto všechno byste měli znát odpověď, pokud tomu tak není, můžete mít problém.
Tak co bez realitky nebo s realitkou?
Aby se z prodeje nemovitosti nestala špatná zkušenost, měli byste si být 100% jisti, že vše uvedené zvládnete. Jako v každém oboru, i námi samozřejmě naleznete shnilá jablka, ale pokud si realitního makléře pečlivě prověříte. Prodej přes kvalitního realitního makléře vám zajistí nejen výše zmíněné akce, ale především také klidné spaní.
Pokud ještě nejste 100% přesvědčeni, mrkněte ještě na mé video, kde se tomuto tématu podrobněji věnuji – zde
Napište mi v případě, že se přece jenom rozhodnete pro služby realiťáka.
Připojit se k diskuzi