POUČENÍ
ve smyslu ust. § 1811 odst. 2 a § 1820 odst. 1 zák.č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále „OZ“)
(dále jen jako „poučení“)
učiněné: Bc. Davidem Staškem,
IČO: 03859011, se sídlem: U Javorky 558, 560 02, Česká Třebová
tel.: 777 645 070, e-mail: stasekdavid@gmail.com, web: www.davidstasek.cz
(dále jen jako „zprostředkovatel“)
a adresované všem potencionálním klientům zprostředkovatele,
kteří jsou v postavení spotřebitelů (viz ustanovení § 419 OZ) a kteří mají zájem o uzavření zprostředkovatelské smlouvy (v oblasti realit) se zprostředkovatelem
(dále jen jako „zájemce“)
Zprostředkovatel tímto poučuje každého konkrétního zájemce (v souvislosti se zprostředkovatelskou smlouvou, kterou zájemce hodlá uzavřít s realitním prostředkovatelem) o tom, že:
- Zprostředkovatelská smlouva spadá pod režim OZ a zákona č. 39/2020 Sb., o realitním zprostředkování (dále „ZRZ“).
- Předmětem služby nabízené zprostředkovatelem jev realitní zprostředkování, tedy zprostředkování příležitosti uzavření realitních smluv.
- Cena za předmět služby se sjednává jako provize, a to vždy v konkrétní smlouvě se zájemcem. Způsob platby a splatnost budou taktéž sjednány ve smlouvě. Provize zahrnuje veškeré náklady zprostředkovatele. Tyto skutečnosti budou spotřebiteli známy z předloženého návrhu smlouvy.
- Práva vadného plnění se řídí příslušnými ustanoveními OZ (§ 1908 a násl.) a ZRZ (§ 9 a násl.).
- Údaj o době trvání závazku a podmínky jeho ukončení budou spotřebiteli konkrétně známy z předloženého návrhu smlouvy.
Zvláštní poučení o možnosti odstoupit od Zprostředkovatelské smlouvy, byla–li tato uzavřena mimo prostory obvyklé pro podnikání zprostředkovatele (k tomu viz i ustanovení § 1828/2 OZ):
- Máte právo odstoupit od Zprostředkovatelské smlouvy (bez udání důvodu), a to do 14 dnů od uzavření zprostředkovatelské smlouvy.
- Pro účely uplatnění práva na odstoupení od zprostředkovatelské smlouvy musíte o svém rozhodnutí odstoupit od této informovat (vložte Vaše jméno a příjmení, obchodní firmu/název, adresu sídla a případně Vaše telefonní a faxové číslo a e-mailovou adresu) formou jednoznačného prohlášení (např. dopisu zaslaného prostřednictvím provozovatele poštovních služeb, faxu nebo e-mailu). Můžete použít dále uvedený vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy, není to však Vaší povinností.
- Aby byla dodržena lhůta pro odstoupení od smlouvy, postačuje odeslat sdělení o uplatnění práva odstoupit od smlouvy před uplynutím příslušné lhůty.
- Zároveň Vás však výslovně poučuji (ve smyslu ustanovení § 1837 OZ), že nebudete mít právo odstoupit od zprostředkovatelské smlouvy, pokud jste požádal, aby poskytování služeb začalo již během lhůty pro odstoupení od smlouvy a já, jakožto zprostředkovatel, již mé služby splnil, tedy zprostředkoval jsem Vám příležitost uzavření realitní smlouvy. Pokud mne požádáte, aby poskytování služeb začalo již během lhůty pro odstoupení od smlouvy a já v této lhůtě nestihnu zprostředkovat příležitost uzavření realitní smlouvy a vy od smlouvy o zprostředkování odstoupíte, můžu po Vás ve smyslu § 1834 OZ požadovat poměrnou část ceny – jelikož však splatnost provize sjednáváme ke dni podpisu realitní smlouvy, nebudu po Vás požadovat část provize, ale pouze náklady, které jsem vynaložil na mé služby do okamžiku Vašeho odstoupení.
Vzorový formulář pro odstoupení od Zprostředkovatelské smlouvy:
—————————————————————————————————————————
Oznámení o odstoupení od Zprostředkovatelské smlouvy
Adresát (zprostředkovatel): …
se sídlem: …
e-mail: …, FAX: …
Oznamuji, že tímto odstupuji od Zprostředkovatelské smlouvy ze dne …
Vaše jméno a příjmení: …
Vaše adresa: …
Datum: …
Váš podpis:
(pouze pokud je tento formulář zasílán v listinné podobě)
—————————————————————————————————————————
Zájemce má zároveň právo obrátit se se svou stížností na Českou obchodní inspekci, případně na obecní živnostenský úřad zprostředkovatele. V tomto zprostředkovatel odkazuje Zájemce i na znění zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění.
Zájemce má možnost mimosoudního řešení případných spotřebitelských sporů, pokud je v postavení spotřebitele. Souhrnné informace k této problematice jsou na webu České obchodní inspekce www.coi.cz. Všechny návrhy ve spotřebitelských sporech mezi Realitním zprostředkovatelem a Zájemcem je třeba zasílat na Českou obchodní inspekci.
V ………………………… dne ………………………..
………………………………
(Zprostředkovatel)