Porovnat nemovitosti

Nemovitostní fondy

Nemovitostní fondy

V minulém článku, Investovat, co třeba do nemovitostí, jsem mluvil o investování do nemovitostí, jaké jsou rizika a přínosy. Trochu jsem ovšem opomněl na vstupní kapitál. Bohužel už nejsme v době, kdy lze od banky dostat 100% hypotéku, možná je to i dobře. Pokud si dnes chcete pořídit nemovitost na hypotéku, musíte disponovat minimálně 20 % k získání hypotéky a dalšími 4 % k uhrazení daně z nabití nemovitosti (mimo družstevní byt). To samozřejmě není málo peněz, pokud budete chtít například byt v hodnotě 2 000 000 Kč, měli byste mít alespoň 480 000 Kč z vlastních zdrojů. Tato skutečnost může být pro hodně začínajících investorů velkou překážkou. Osobně jsem ovšem názoru, že v každé investici byste měli mít trochu vlastních peněz, hned k tomu pak máte jiný cit, než když byste v tom neměli asi korunu z vlastního. Jsou tu ale ještě nemovitostní fondy.

 

Co když nemám peníze?

Pokud takovou sumu na počáteční investici do nemovitostí nemáte nezoufejte. Můžete do nich investovat prostřednictvím nemovitostních fondů. Fondy investují penězi od investorů a nakupují za ně zajímavé nemovitosti. Každý fond pak může nakupovat jiné nemovitosti, než jiný fond. Například nemovitostní fond od České spořitelny nakupuje primárně komerční objekty, tedy kancelářské budovy, nákupní centra, hotely atp. A vy můžete být součástí tohoto kolosu. Již zmíněným investorem můžete být právě vy. Od fondu můžete nakupovat podílové listy, čímž do nich jinými slovy investujete. Výhodou velkých nemovitostních fondů je právě poměrně nízký vstup. Například u výše zmíněného nemovitostního fondu České spořitelny můžete své investice začít už od 300 Kč měsíčně.

 

Pravidelné investování

U většiny nemovitostních fondů máte možnost investovat pravidelně. Jinými slovy jim měsíčně posíláte část peněz, díky kterým oni mohou nakupovat nemovitosti dle své strategie. Výhoda pravidelného investování je ta, že eliminuje ekonomické cikly. Když je trh vysoko, nakupujete draho, když je trh nízko nakupujete levně. U jednorázové investice se vám může stát, že nakoupíte za draho s očekávání, že trh ještě poroste, ovšem trh se zhroutí a vaše investice je na poloviční hodnotě. U pravidelného investování propad samozřejmě také pocítíte, ovšem nadále nakupujete, když je trh na dně a vaše ztráta se tak vyrovná mnohem rychleji, než u jednorázové investice.

 

Jaké nemovitostní fondy známe?

Jak jsem již zmínil, nemovitostních fondů je na trhu aktuálně hromada. Nejznámější a nejstarší je ale mnou často zmiňovaný nemovitostní fond České spořitelny. Výkonost tohoto fondu můžete sledovat zde. O fondu samotném si pak můžete přečíst na této stránce.

Zde vám pak nabízím přehled výkonu konkrétních nemovitostních fondů.

Nemovitostní fond Výnos 2018 Výnos od počátku Výnos p.a.
INVESTIKA realitní fond 5,04 % 16,73 % 4,75 %
ZFP realitní fond 8,95 % 31,55 % 4,96 %
Raiffeisen realitní fond 4,84 % 6,15 % 3,65 %
Czech Real Estate Investment Fund 4,43 % 15,67 % 4,97 %
IAD Korunový realitný fond 3,64 % 6,81 % 3,21 %
ČS nemovitostní fond 3,38 % 19,06 % 1,46 %
Conseq realitní 2,69 % 31,91 % 2,53 %
Realita nemovitostní fond 2,90 % 55,94 % 4,66 %

2019-02-19_Nemovitosti_Nemovitostni-fondy-CR.png (1105×539)

 

Pokud se k této investici rozhodnete, vybírejte fond pečlivě. Nejlépe prověřené fondy jsou ty, které přežili nemovitostní krizi v roce 2008, bohužel většina fondů ovšem v tomto roce ještě neexistovala, je tedy pouze spekulací, zdali by jejich portfolio nemovitostí podobnou krizi přežilo.

 

Pokud budete mít na toto téma dotazy, neváhejte mě kontaktovat.

img

David Stašek

Moderní realiťák

Poslední článek

Možnosti cílení na Facebooku aneb jak prodávám nemovitosti on-line?

Jak asi dobře víte, ke své činnosti velmi rád využívám Facebook a speciálně pak Facebook...

Pokračovat ve čtení
David Stašek
Napsal David Stašek

Katastr nemovitostí a vše o něm

Rádi byste nahlédli do katastru na konkrétní byt nebo dům? Ukážu vám, kde najdete veškeré...

Pokračovat ve čtení
David Stašek
Napsal David Stašek

Připojit se k diskuzi

Centrum nastavení ochrany osobních údajů

Necessary

Advertising

Analytics

Other